Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Ηπείρου Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Ηπείρου Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Ηπείρου Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Ηπείρου

Έχουμε καταλάβει ότι το ΠΝ και οι Ένοπλες Δυνάμεις είναι σε κατάσταση κανονικών επιχειρήσεων για πάνω από 30 μέρες, και μάλιστα κερδίζουν;ByΠΤΗΣΗ

Κάτι που δεν έχει γίνει κατανοητό από τους περισσότερους ίσως στην Ελλάδα, είναι πως οι άντρες και οι γυναίκες των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας μας, εδώ και περισσότερο από ένα μήνα παραμένουν σε μέγιστη επιφυλακή, ουσιαστικά είναι σε κατάσταση επιχειρήσεων, για να μην πούμε σε κανονικές πολεμικές επιχειρήσεις. Αυτό σημαίνει πως τα πλοία του ΠΝ, ασχέτως ηλικίας είναι στη θάλασσα, τα υποβρύχια σε κατάδυση, ο Στρατός Ξηράς σε θέσεις εφόρμησης, τα άρματα μάχης έχουν χαράξει την πορεία τους, η ΠΑ μέσα στα shelters με τα αεροσκάφη φορτωμένα και έτοιμα να σκορπίσουν το χάος εκεί που πρέπει.

Οι συνθήκες είναι πολεμικές, και αυτό που έχουν πετύχει τα στελέχη, μπορεί να μην φαίνεται τόσο ένδοξο όσο η κατάληψη ενός λόφου, η βύθιση ενός πλοίου, η κατάρριψη ενός αεροσκάφους, αλλά αυτό που κάνουν, έχει πιθανότατα την ίδια ή μεγαλύτερη αξία. Η Ελλάδα δείχνει την πυγμή της, την πολεμική της ετοιμότητα. Αν δεν είχε βγει ο Στόλος, αν οι φρεγάτες και οι πυραυλάκατοι δεν ήταν σε θέσεις μάχης, αν οι Τούρκοι δεν είχαν χάσει τα ελληνικά 214ΗΝ, αν δεν έτρωγε ξύλο η τουρκική μπουφοπορία σε μόνιμη βάση, πιστεύει κανείς πως θα έτρεχε τώρα ο Τραμπ να τηλεφωνεί συχνότερα στο Έλληνα πρωθυπουργό περισσότερο συχνά από όσο μιλά στην Μελάνια; ή θα αναγκαζόταν να ξεφτιλίζεται ο Μάας, ελπίζοντας να νουθετήσει τους Τούρκους;

Αν δεν είμασταν 100% έτοιμοι να πολεμήσουμε, θα αυξάναμε στα 12 μίλια έστω και μόνο σε Ιόνιο και νότια της Κρήτης; ή θα κάναμε την “κότα”, όπως έχουμε συνηθίσει εδώ και μερικές δεκαετίες; Δυστυχώς, οι περισσότεροι από τους αναγνώστες μας έχουν ελάχιστη ενημέρωση του τι συμβαίνει αυτή τη στιγμή στις Ένοπλες Δυνάμεις. Ξέρουν κάποιον γνωστό ή φίλο, που αυτή τη στιγμή βρίσκεται “κάπου”. Δεν έχουν την πολλαπλή πληροφόρηση που έχουμε εμείς. Δεν ξέρουν πως το ηθικό βρίσκεται στα ύψη. Δεν ξέρουν πως αν χρειαστεί η Τουρκία όχι μόνο δεν θα κερδίσει κάτι, αλλά θα χάσει. Και θα χάσει πολλά.

Ποιος το έχει πετύχει όλο αυτό; μα οι Ένοπλες Δυνάμεις. Τα στελέχη, που πραγματικά με μισθούς “τρεις και εξήντα” έβγαλαν όλα τα πλοία ακόμη κι αυτά που έχουν 50 χρόνια στην πλάτη τους. Έβγαλαν όλα τα υποβρύχια, όλα τα μαχητικά, τα πάντα είναι “έξω”. Με χαμόγελο στα χείλη, δεν τους ενδιαφέρει αν είναι καλοκαίρι κι αν έχουν οικογένειες. Θα πέσουν αν χρειαστεί υπέρ βωμών και εστιών.

Αυτός είναι ο λόγος που αξίζουν το ευχαριστώ και την υπομονή μας. Ανοησίες περί οπερέτας, περί “μαχητικών που δεν πετάνε”, “πλοίων που δεν πλέουν” είναι ντροπή να λέγονται. Κάποια στιγμή, ελπίζουμε να μπορούμε να γράψουμε ότι συμβαίνει αυτές τις ώρες, αυτές τις μέρες. Μπορούμε ίσως να πούμε μόνο το εξής. Η δύναμη των Στελεχών των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων έχει εμψυχώσει τους Κύπριους αδελφούς μας, που δεν αισθάνονται σε μειονεκτική θέση. Επίσης, έχει κάνει συμμάχους που ασκήθηκαν δίπλα τους, να θέλουν να μοιραστούν με χαρά μια πιθανή πολεμική αναμέτρηση. Γιατί αν χρειαστεί, η Ελλάδα πολεμά και κερδίζει. Σας ευχαριστούμε όλους.

ΠΗΓΗ :ΠΤΗΣΗ &ΔΙΑΣΤΗΜΑ

Δείτε και:

ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΙ ΚΡΑΤΗΣΑΝ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΟΡΘΙΑ ...ΑΥΤΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΤΟΥΣ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΚΑΛΑ

Παρακολουθείστε το βίντεο του  διεθνούς φήμης  World of Warships Official Channel  στο ένδοξο θωρηκτό μας  και την  αναπαράσταση  των ναυμαχιών Έλλης και Λήμνου που οδήγησαν στην απελευθέρωση του Αιγαίου μας 

 

Παρακολουθείστε και το ιστορικό  αφιέρωμα  από την επίσημη  ιστοσελίδα του ΠΛΩΤΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ  ΘΩΡΗΚΤΟ  ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΒΕΡΩΦ 

 

 Δέκα χρόνια μετά τον Ελληνοτουρκικό Πόλεμο του 1897 το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό διέθετε μια ελάχιστη δύναμη απαρχαιωμένων τορπιλοβόλων και τριών γαλλικών θωρηκτών που είχαν κατασκευασθεί το 1889. Η επιτακτική ανάγκη για τη δημιουργία αξιόμαχου στόλου είχε ως αποτέλεσμα την ενίσχυση του στόλου – στα τέλη του 1908 – με τέσσερα καινούρια αγγλικά και τέσσερα γερμανικά αντιτορπιλικά. Σε αυτά επρόκειτο να προστεθεί το Θωρακισμένο-Καταδρομικό «Γ. Αβέρωφ», η Δόξα του Πολεμικού Ναυτικού.

Για την ανανέωση του Στόλου η τότε κυβέρνηση Μαυρομιχάλη είχε απευθυνθεί στα Ναυπηγεία Ορλάντο στο Λιβόρνο της Ιταλίας, όπου εκείνη ακριβώς την εποχή κατασκευαζόταν ένα θωρακισμένο–καταδρομικό το οποίο είχε παραγγελθεί και επρόκειτο να χρησιμοποιηθεί από το Ιταλικό Ναυτικό. Όμως, η ακύρωση της παραγγελίας από τη μεριά των Ιταλών και η άμεση προκαταβολή του 1/3 της συνολικής αξίας του πλοίου επέτρεψαν την απόκτηση του θωρηκτού από την Ελλάδα. Το ποσόν της προκαταβολής προήλθε από τη διαθήκη του Γεωργίου Αβέρωφ και ανήρχετο σε 8.000.000 εκατομμύρια χρυσές δραχμές, ενώ το υπόλοιπο ποσό των 15.650.000 χρυσών δραχμών καλύφθηκε από το Ταμείο Εθνικού Στόλου (Τ.Ε.Σ.). Η κυβέρνηση δαπάνησε 23.650.000 δρχ. για την απόκτηση του. Τα 8.000.000 δρχ. προέρχονταν από το 20% της συνολικής κληρονομιάς του Γεωργίου Αβέρωφ, που παραχώρησε με τη διαθήκη του στο Ταμείο Εθνικού Στόλου το 1899 (χρονολογία δημοσίευσης της διαθήκης).

Η διαθήκη όριζε ότι το 1/5 της περιουσίας του (20 μερίδια) παραχωρείται για τη ναυπήγηση ισχυρού καταδρομικού πλοίου που θα φέρει το όνομα του και διασκευασμένο κατά τέτοιον τρόπο ώστε να χρησιμεύει ως Εκπαιδευτικό πλοίο Σχολής Ναυτικών Δοκίμων προς την πρακτική και θεωρητική τελειοποίηση αυτών. Το υπόλοιπο ποσό 14.300.000 καλύφθηκε εξ’ ολοκλήρου από το Ταμείο Εθνικού Στόλου (Τ.Ε.Σ.). Αξίζει να σημειωθεί ότι και οι Τούρκοι είχαν ενδιαφερθεί για την αγορά του πλοίου

Το 10.200 τόνων θωρακισμένο εύδρομο (όπως ακριβέστερα περιγράφεται) είχε ιταλικές μηχανές 19.000 ίππων, 22 γαλλικούς λέβητες, γερμανικές γεννήτριες και αγγλικά πυροβόλα 190 και 234 χιλιοστών τύπου ARMSTRONG. Η μέγιστη ταχύτητα που ανέπτυσσε το Θωρηκτό ήταν 23 κόμβοι. Το «Γ. Αβέρωφ» καθελκύστηκε στις 12 Μαρτίου (27 Φεβρουαρίου με το παλαιό ημερολόγιο) 1910 και την 1 Σεπτεμβρίου 1911 κατέπλευσε στο Φάληρο, όπου έγινε δεκτό από τους Έλληνες με ενθουσιασμό.

Το Θωρηκτό δεν άργησε να γνωρίσει το βάπτισμα του πυρός. Τον Οκτώβριο του 1912, με την έναρξη του Α’ Βαλκανικού Πολέμου, το «Γ.Αβέρωφ», επικεφαλής του Στόλου του Αιγαίου υπό τον Ναύαρχο Παύλο Κουντουριώτη, απέπλευσε προς τα Δαρδανέλια. Κατέλαβε τη Λήμνο και στον όρμο του Μούδρου εγκαταστάθηκε το προχωρημένο αγκυροβόλιο του Στόλου. Ακολούθησε η κατάληψη του Αγίου Όρους, των νησιών του βορείου και ανατολικού Αιγαίου (Θάσος, Σαμοθράκη, Ίμβρος, Τένεδος, Αγ. Ευστράτιος, Μυτιλήνη, Χίος). Η σύγκρουση με τον τουρκικό στόλο ήταν πλέον αναπόφευκτη. Ο Ναύαρχος Κουντουριώτης έδωσε επιθετικό χαρακτήρα στον ελληνικό σχεδιασμό. Διέταξε το στόλο του να αρχίσει να πλέει από βορρά προς νότο, οπότε ο οθωμανικός στόλος εμφανίσθηκε στην έξοδο των Στενών. Τότε, ο Κουντουριώτης απηύθυνε το περίφημο σήμα του στα ελληνικά πλοία που συνέπλεαν με το «Γ. Αβέρωφ»: «Με την δύναμιν του Θεού και τας ευχάς του Βασιλέως μας και εν ονόματι του Δικαίου πλέω μεθ’ ορμής ακαθέκτου και με πεποίθησιν προς την νίκην εναντίον του εχθρού του Γένους». Η έκβαση των Ναυμαχιών της Έλλης (3 Δεκεμβρίου 1912) και της Λήμνου (5 Ιανουαρίου 1913) που ακολούθησαν, διέλυσε τις προσδοκίες του Σουλτάνου και της Υψηλής Πύλης για τον έλεγχο του Αιγαίου. Ο οθωμανικός στόλος δεν θα επιχειρούσε πια νέα έξοδο στο Αιγαίο.

Οι Βαλκανικοί Πόλεμοι του 1912-13 αποτελούν αναντίρρητα την πλέον ένδοξη πολεμική περίοδο του θωρηκτού «Γ. Αβέρωφ». Με την έναρξη των εχθροπραξιών, τον Οκτώβριο του 1912, ο ελληνικός στόλος κλήθηκε να πετύχει έναν ιδιαίτερα δύσκολο συνδυασμό πολλαπλών στόχων: να εμποδίσει την έξοδο του οθωμανικού στόλου στο Αιγαίο, να αποκτήσει την κυριότητα των νησιών του βορειοανατολικού Αιγαίου, να εμποδίσει τη μεταφορά οθωμανικών στρατευμάτων και εφοδίων προς τα ηπειρωτικά μέτωπα των Βαλκανίων, καθώς και να προστατεύσει τις αντιστοιχείς θαλάσσιες μεταφορές της Ελλάδας και των συμμάχων της. Η επιτυχής έκβαση των ελληνικών επιτελικών σχεδιασμών ήταν αποτέλεσμα τριών κυρίως παραγόντων: των αυξημένων επιχειρησιακών δυνατοτήτων που διέθετε το νεότευκτο θωρηκτό, της αναμφισβήτητης ηγετικής ικανότητας και τόλμης του Ναυάρχου Παύλου Κουντουριώτη, όπως και του υψηλότατου ηθικού των ελληνικών πληρωμάτων όλου ανεξαιρέτως του ελληνικού στόλου. Η επιτυχής κατάληψη των νησιών του βορειοανατολικού Αιγαίου και η κατίσχυση των ελληνικών όπλων στις Ναυμαχίες της Έλλης και την Λήμνου είχαν ως αποτέλεσμα ο «Γ. Αβέρωφ» να αποκτήσει διαστάσεις συμβόλου στη λαϊκή μνήμη: ένας μύθος είχε πια γεννηθει

Κατά το μεγαλύτερο μέρος του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου η Ελλάδα παρέμεινε ουδέτερη. Όμως, το 1917 η Κυβέρνηση του Ε. Βενιζέλου απεφάσισε να συμμετάσχει στον πόλεμο, στο πλευρό των Συμμάχων. Με το τέλος της παγκόσμιας σύρραξης -Οκτώβριος 1918- η Τουρκία συνθηκολόγησε (ανακωχή του Μούδρου) και η Ελλάδα βρέθηκε στην πλευρά των νικητών. Το «Γ. Αβέρωφ» κατέπλευσε στην Κωνσταντινούπολη και εκεί ύψωσε την ελληνική σημαία ως μία από τις νικήτριες δυνάμεις του Μεγάλου Πολέμου. Συμπερασματικά, ο πλήρης έλεγχος της Μεσογείου από το συμμαχικό ναυτικό και η επιτυχία της συμμαχικής ναυτικής στρατηγικής, που απέβλεπε στον αποκλεισμό του στόλου των Κεντρικών Δυνάμεων στην Αδριατική και του τουρκικού στον Βόσπορο, στηρίχτηκε σε μεγάλο βαθμό σ’ αυτά ακριβώς τα πλήγματα που είχε επιφέρει ο ελληνικός στόλος και το «Γ. Αβέρωφ» στην Κωνσταντινούπολη και η ύψωση της ελληνικής σημαίας αποτέλεσαν τη δικαίωση του θάρρους και της αυταπάρνησης του ελληνικού πολεμικού στόλου στον αγώνα για εθνική ολοκλήρωση, σύμβολο πλέον ναυτικής τόλμης και ηρωισμού, διέγειρε τη συλλογική φαντασία και τα οράματα του Ελληνισμού.

Μετά την υπογραφή των συνθηκών ειρήνης το «Γ. Αβέρωφ» μαζί με τον υπόλοιπο στόλο μετέφερε τα ελληνικά στρατεύματα στην Ιωνία. Οι εξελίξεις των επιχειρήσεων στη Μικρά Ασία διέγραψαν γρήγορα αρνητική πορεία που κατέληξε στην Καταστροφή του ’22. Το «Γ. Αβέρωφ» βρέθηκε ξανά στα μικρασιατικά παράλια, τούτη τη φορά για να βοηθήσει στη μεταφορά των στρατευμάτων και του ξεριζωμένου ελληνικού στοιχείου.Με την έναρξη του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου το Θωρηκτό «Γ. Αβέρωφ» τέθηκε και πάλι επικεφαλής, ως ναυαρχίδα του ελληνικού πολεμικού στόλου. Μετά ωστόσο τη κατάρρευση του μετώπου, τον Απρίλιο του 1941, το Υπουργείο Ναυτικών διέταξε την αυτοβύθιση του θωρηκτού, προκειμένου να μην περιέλθει στα χέρια του εχθρού. Στην καρδιά και στο φρόνημα των ελληνικών πληρωμάτων, η αναχώρηση των εναπομεινάντων πλοίων του στόλου στην Αλεξάνδρεια ήταν αδιανόητο να γίνει χωρίς την ασφαλή συντροφιά του «Μπάρμπα Γιώργη», του ηρωικού Θωρηκτού «Γ. Αβέρωφ», όπως ήταν συνηθισμένο να ονομάζεται από τα πληρώματα. Έτσι λοιπόν, μετά τον επιτυχή κατάπλου του θωρηκτού στην Αλεξάνδρεια, το πλοίο κατευθύνθηκε στη Βομβάη για γενική επισκευή και επιθεώρηση. Αρχικά το «Γ. Αβέρωφ» δραστηριοποιήθηκε στον Ινδικό Ωκεανό, με αποστολή την προστασία νηοπομπών, που κατευθύνονταν από τη Βομβάη στο Άντεν. Στο τέλος του 1942 ο «Γ. Αβέρωφ» κατέπλευσε στο Πορτ Σάιντ, όπου συμμετείχε σε αποστολές προστασίας λιμένων. Με την αποχώρηση των γερμανικών στρατευμάτων κατοχής στα τέλη του Σεπτεμβρίου του 1944 και ύστερα από απουσία σχεδόν τεσσάρων ετών, ο ένδοξος «Γ. Αβέρωφ» επέστρεψε στις 16 Οκτωβρίου 1944 το απόγευμα στην Ελλάδα, φέρνοντας μαζί του την τότε εξόριστη ελληνική κυβέρνηση και αγκυροβόλησε πανηγυρικά στον φαληρικό όρμο. Στο χρονικό διάστημα 1947 έως 1949 το Θωρηκτό έγινε Αρχηγείο Στόλου στο Κερατσίνι. Όμως, το πλοίο είχε ‘γεράσει’ και το 1952 διατάχθηκε ο παροπλισμός του.

 

Από το 1957 μέχρι το 1983, το Θωρηκτό βρέθηκε πρυμνοδετημένο στον Πόρο. Το 1984 το Πολεμικό Ναυτικό αποφάσισε να το αποκαταστήσει. Μετά από τριάντα χρόνια στο περιθώριο, το Θωρηκτό ξεκίνησε τη νέα του πορεία. Την ίδια χρονιά το πλοίο ρυμουλκήθηκε από τον Πόρο και κατέληξε στο Φάληρο, όπου άρχισαν οι εργασίες αποκατάστασής του. Το μέγεθος της δαπάνης για τη σταθεροποίηση – αποκατάσταση από το 1985 μέχρι σήμερα είναι μεγάλο και ένα μεγάλο μέρος των δαπανών προήλθε από δωρεές ιδιωτών, οι σημαντικότερες των οποίων ήταν της Κυπριακής Δημοκρατίας, της οικογένειας Λάτση και του Ιδρύματος Ωνάση. Σήμερα το πλοίο-μουσείο «Γ. Αβέρωφ» αποτελεί μνημείο που τιμά αυτούς που υπηρέτησαν και έπεσαν στη διάρκεια της ένδοξης ιστορίας του. Συνάμα διατηρεί ζωντανά τα μη απτά ανθρώπινα αποθέματα, όπως η κληρονομιά των θαλασσών, η σημασία των θαλασσίων μεταφορών και η ελκυστικότητα του ναυτικού επαγγέλματος, όπου η αξιοπρέπεια, το ήθος και η δημοκρατική αντίληψη, είναι κοινός τόπος συνάντησης όλων των ναυτικών. Το Πλωτό Ναυτικό Μουσείο Θωρηκτό «Γ. Αβέρωφ» αποτελεί εδώ και χρόνια μια δραστήρια εκπαιδευτική κοινότητα με καθημερινές επισκέψεις σχολείων, ιδρυμάτων, οργανισμών, καθώς και πλήθους ιδιωτών. Με τις επισκέψεις αυτές πραγματοποιείται και η δεύτερη πτυχή του οράματος του δωρητή, που ήθελε το πλοίο, παράλληλα με τον εθνικό του σκοπό, να εκπληρώνει και εκπαιδευτική αποστολή.

Είναι ζήτημα εάν στην παγκόσμια ιστορία του πολεμικού ναυτικού θα μπορούσαμε να συναντήσουμε άλλο πολεμικό πλοίο που να συνδέθηκε για σχεδόν μισό αιώνα με την ιστορία και τα πεπρωμένα ενός έθνους. Το Θωρηκτό «Γ. Αβέρωφ», μοναδική ίσως εξαίρεση, μαζί με την προσωπικότητα και το πατριωτικό ήθος του Ναυάρχου Παύλου Κουντουριώτη, συνέδεσε άρρηκτα το όνομά του με τη διαμόρφωση ιστορικών γεγονότων εθνικής εμβέλειας χωρίς ουδέποτε να γνωρίσει την ήττα και την ατίμωση.

Ακόμα και μετά τον ειρηνικό επίλογο της πολεμικής του δράσης, μετά τον Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο, η ψυχή του «Μπάρμπα Γιώργη» εξακολουθούσε να παραμένει ζωντανή, έτοιμη για την τελευταία μάχη. Ο έρανος που προκήρυξε το Πολεμικό Ναυτικό, προκειμένου να συμβάλει στα έξοδα αποκατάστασης του πλοίου, επέφερε εξαιρετικά αποτελέσματα, απόδειξη του ισχυρού συμβολισμού που το θωρηκτό είχε εδραιώσει για δεκαετίες στη συλλογική συνείδηση των Ελλήνων. Ως «πλοίο εν ενεργεία», το Θωρηκτό «Γ. Αβέρωφ» στέκεται σήμερα αγέρωχο, φωτεινό σύμβολο της ελληνικής ναυτοσύνης και του πολεμικού ηρωισμού. Στην τελευταία του μάχη, αυτή της ιστορικής μνήμης, το «Γ. Αβέρωφ» βγήκε για άλλη μια φορά νικητής.

Μητρός τε και πατρός και των άλλων προγόνων απάντων τιμιώτερον εστί η Πατρίς. 

ΕΝΩΣΗ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΗΠΕΙΡΟΥ 

 

 

 

  

Αξιότιμοι κ.κ. Υπουργοί, Αξιότιμε κ. Γενικέ Γραμματέα, Αξιότιμοι κ.κ. Αρχηγοί,

 

1.  Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών - ΠΟΜΕΝΣ, έγινε αποδέκτρια και σας μεταφέρει, κατόπιν και των σχετικών επιστολών των Ενώσεων Στρατιωτικών Ηπείρου (ΕΣΠΕΗΠ), Θεσσαλονίκης (ΕΣΠΕΕΘ) και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΕΣΠΕΑΜ/Θ), τον προβληματισμό και τον εκνευρισμό που επικρατεί στο προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων, οι οποίοι ενώ εδώ και σχεδόν έναν μήνα, εκτελούν συνεχείς και αυξημένες υπηρεσίες επιφυλακής, ενημερώθηκαν την Πέμπτη 13 Αυγούστου και τις επόμενες ημέρες, ότι σταματά η σίτισή τους από την υπηρεσία και καλούνται οι ίδιοι να μεταβαίνουν για μικρό χρονικό διάστημα στις οικίες τους, με ιδία μέσα, σε αποστάσεις ακόμα και μεγαλύτερες των 40 χλμ, για λήψη φαγητού και να επιστρέφουν για την συνέχιση της υπηρεσίας τους στις Μονάδες τους.

 

2.  Την ίδια στιγμή δηλαδή που οι συνάδελφοι μας εκτελούν υπηρεσίες επιφυλακής εντός Στρατοπέδων πολύ πέραν του ωραρίου καθώς και Σαββατοκύριακα και αργίες και σύμφωνα με τις διαταγές έχουν το δικαίωμα να σιτίζονται από τους εφοδιασμούς των Μονάδων, η υπηρεσία δεν φρόντισε να καλύψει το στοιχειώδες αυτό δικαίωμα τους, με αποτέλεσμα το σύνολο των συναδέλφων που είναι σε επιφυλακή, κλήθηκε σε Μονάδες του Στρατού Ξηράς στις περιοχές Ηπείρου, Θεσσαλονίκης, Έβρου και αλλού να μεταβεί σήμερα Σάββατο 15 Αυγούστου στις οικίες τους για λήψη φαγητού. Δυστυχώς η απουσία γραπτών διαταγών της ηγεσίας, για την ομοιόμορφη τήρηση του προγράμματος υπηρεσίας πέραν του ωραρίου και την ίση αντιμετώπιση των στελεχών έχει ως συνέπεια την δημιουργία ανεπιθύμητων καταστάσεων.

 

Αξιότιμοι κ.κ. Υπουργοί, Αξιότιμε κ. Γενικέ Γραμματέα, Αξιότιμοι κ.κ. Αρχηγοί,

 

3.  Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών - ΠΟΜΕΝΣ, ζητά την άμεση παρέμβασή σας και την επίλυση του σοβαρού αυτού θέματος για την αποφυγή των αρνητικών επιπτώσεων που προκαλεί στην ψυχολογία και στο ηθικό των  συναδέλφων μας.

 

4.  Τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, πιστά στις υποχρεώσεις μας, θα συνεχίζουμε να λειτουργούμε με αίσθημα ατομικής και συλλογικής ευθύνης εκτελώντας στο ακέραιο τα καθήκοντά μας για όσο χρόνο απαιτηθεί, εμπεδώνοντας το αίσθημα ασφάλειας στον Ελληνικό λαό. Με πίστη και αφοσίωση στις διαταγές της Πολιτικής και Στρατιωτικής μας ηγεσίας και προκειμένου να αποφευχθεί η σύγχυση στο προσωπικό, παρακαλούμε για την άμεση παρέμβαση σας και επίλυση του θέματος.

 

5.  Χειριστής θέματος, Αντιπρόεδρος Μέριμνας Προσωπικού: Επισμηναγός (ΤΣΕ) Νικόλαος Παναγιωτίδης, τηλέφ. 6983 503377.

 

 

Μετά τιμής

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΡΩΤΑΣ

Επγός (ΥΔΚ)

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΥ

Τχης (ΠΖ)

 

 ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ:

ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΙ ΚΡΑΤΗΣΑΝ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΟΡΘΙΑ ...ΑΥΤΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΤΟΥΣ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΚΑΛΑ

 

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

 Η ΠΟΜΕΝΣ - Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών χαιρετίζει την άμεση και θετική ανταπόκριση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας κ. Νίκου Παναγιωτόπουλου, στο δίκαιο αίτημα της Ομοσπονδίας μας ( Η ΠΟΜΕΝΣ για την ανάκληση αδειών και την μέριμνα προσωπικού ), για την αποζημίωση των εξόδων μετακίνησης στο στρατιωτικό προσωπικό του οποίου, η κανονική άδεια ανακλήθηκε.     

 Η Πολιτική αυτή πρωτοβουλία, αποτελεί μια ακόμα σημαντική επιβεβαίωση της ορθότητας των προτάσεων της Ομοσπονδίας μας, αποδεικνύοντας ότι η ΠΟΜΕΝΣ, υπήρξε ο μόνος θεσμικός φορέας των εν ενεργεία στρατιωτικών που ανέδειξε το συγκεκριμένο ζήτημα, σε αγαστή συνεργασία με την Πολιτική και Στρατιωτική Ηγεσία του Υπουργείου μας.         

 Η ΠΟΜΕΝΣ με τη σοβαρότητα και την υπευθυνότητα που την διακρίνει, αποτελεί ξεκάθαρα τον απόλυτο θεματοφύλακα των δίκαιων αιτημάτων όλων των εν ενεργεία στρατιωτικών.  

Για την Εκτελεστική Γραμματεία

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΡΩΤΑΣ

Επγός (ΥΔΚ)

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΥ

Τχης (ΠΖ)

 

ΔΕΙΤΕ  ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΤΟΥ ΥΠΕΘΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΕΔΩ

 

Αξιότιμοι κ.κ. Υπουργοί, Αξιότιμε κ. Γενικέ Γραμματέα, Αξιότιμοι κ.κ. Αρχηγοί,

 1. Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών - ΠΟΜΕΝΣ, εκφράζει την αμέριστη συμπαράσταση και την ευγνωμοσύνη της, στο σύνολο των συναδέλφων μας, που συνεχίζουν να επιχειρούν με σθένος και αποφασιστικότητα, ανταποκρινόμενοι πλήρως στις διαταγές της πολιτικής και στρατιωτικής μας ηγεσίας.

2. Σε μια περίοδο όπου μεγάλος αριθμός συναδέλφων μας βρισκόταν σε καλοκαιρινή άδεια ή είχαν προγραμματίσει τις άδειες τους, αναγκάστηκαν εκ των πραγμάτων, ανταποκρινόμενοι πλήρως στην αίσθηση του καθήκοντος να επιστρέψουν, να αναστείλουν ή και να ακυρώσουν τις έτσι κι αλλιώς σύντομες διακοπές τους, για τις οποίες οι περισσότεροι είχαν καταβάλλει αρκετά χρήματα από τον οικογενειακό τους προϋπολογισμό.

3. Η Ομοσπονδία, καλεί τους συναδέλφους μας να κρατήσουν όλα τα παραστατικά των δαπανών, στις οποίες είχαν προβεί (εισιτήρια σε ΜΜΜ, μισθώσεις σε καταλύματα, διόδια κλπ), χρήματα τα οποία χάθηκαν ή προφανώς θα χαθούν λόγω των γεγονότων.

4. Καλούμε την Πολιτική και Στρατιωτική ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων να εξετάσει σε μεταγενέστερο χρόνο την αποζημίωση των ανωτέρω δαπανών, την άμεση εφαρμογή της πληρωμής όλων των 24ωρων υπηρεσιών που δεν έχει υλοποιηθεί εδώ και τέσσερα χρόνια και την αποζημίωση των υπερωριών που εκτελεί το προσωπικό όλο αυτό το χρονικό διάστημα.

5. Οι Ένοπλες Δυνάμεις, για τις οποίες όλοι οι Έλληνες αισθανόμαστε υπερήφανοι, θα συνεχίσουν σε κάθε περίπτωση να επιτελούν το συνταγματικό τους ρόλο, ως εγγυητές της εθνικής ανεξαρτησίας και εδαφικής ακεραιότητας της Πατρίδας μας.

6. Χειριστής θέματος, Αντιπρόεδρος Μέριμνας Προσωπικού: Επισμηναγός (ΤΣΕ) Νικόλαος Παναγιωτίδης, τηλέφ. 6983503377.

 

    Μετά τιμής

     Για το Διοικητικό Συμβούλιο

 

Ο Πρόεδρος

Ο Γενικός Γραμματέας

   

Δημήτριος Ρώτας

Επγός (ΥΔΚ)

Γεώργιος Θεοδώρου

Τχης (ΠΖ)

 

ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ:

ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΙ ΚΡΑΤΗΣΑΝ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΟΡΘΙΑ ...ΑΥΤΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΤΟΥΣ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΚΑΛΑ

Saturday the 19th. Site created by isnetwork.gr. Hostgator coupons