Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Ηπείρου Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Ηπείρου Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Ηπείρου Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Ηπείρου

 

 

ΕΝΩΣΗ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΗΠΕΙΡΟΥ

email:espeep2012@gmail.com

Aρ.Πρωτ.:      265 /2020

Ιωάννινα, 25 Ιουνίου  2020 

 

 

 

 

 ΠΡΟΣ:      Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών (ΠΟΜΕΝΣ)

 

ΚΟΙΝ:      Βουλευτές Ηπείρου

 

 

ΘΕΜΑ : Προβλεπόμενη χορήγηση Υπηρεσιακών ειδών ιματισμού σε Στρατιωτικούς

                  

               H ‘Ένωση μας έχει γίνει δέκτης αναφορών πολλών συναδέλφων που μας ζητούν να επανέλθουμε στο θεμα της προβλεπόμενης χορήγησης ειδών ιματισμού από την Υπηρεσία.

              Συγκεκριμένα ενώ η Δγές προβλέπουν ετήσια χορήγηση ειδών ιματισμού, στολών αλλά και υποδημάτων, αυτή η προβλεπόμενη χορήγηση  δεν έχει γίνει εδώ και τουλάχιστον 5 έτη. Η Ένωσή μας καθώς και άλλα σωματεία  είχε αναδείξει το θέμα και στο παρελθόν , αλλά δυστυχώς η απάντηση που δίνεται από το ΥΠΕΘΑ δεν μας ικανοποιεί, εφόσον αναγράφει ότι η καθυστέρηση οφείλεται σε καθυστερήσεις σε διαγωνισμούς,  ενώ τις ίδιες χρονικές περιόδους δίνεται κανονικά και προχωρούν οι διαγωνισμοί των ίδιων ειδών ιματισμού που δίνονται σε οπλίτες θητείας.            

                Η Ένωση ζητά την εισήγησή σας προς την Ιεραρχία και την άμεση αποδέσμευση κονδυλίων από αυτή για την πλήρη και οριστική λύση στο σοβαρό αυτό πρόβλημα  που δημιουργεί και οικονομικά προβλήματα στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων που καλούνται τα τελευταία χρόνια να δώσουν εκατοντάδες ευρώ  για ιματισμό που σύμφωνα με τις Δγες έπρεπε να χορηγεί η Υπηρεσία  . 

          

            

   

 

                                                 Για το Διοικητικό Συμβούλιο

-Ο-

Πρόεδρος

 

Θεοδώρου Γεώργιος

Ταγματάρχης (ΠΖ)

6937453787

 

 

-Ο-

Γεν. Γραμματέας

 

Στρατσιάνης Παναγιώτης

                       ΕΜΘ Αλχιας (ΜΧ)

6936563126

Πέντε χρόνια στο περίμενε από την μία, άμεσες χορηγήσεις από την άλλη. Με στολές «ψηφιακής παραλλαγής» . Η εικόνα είναι αποκαλυπτική και αποκαρδιωτική.

 

 

Γράφει ο Κώστας Αττίας

Με τις φωτογραφίες, που πριν από καιρό είχαν δει το φως της δημοσιότητας, από στολές, ψηφιακές παραλλαγές και άρβυλά νέου τύπου, έχει μείνει η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων στρατιωτικών που επί μία πενταετία βάζουν το χέρι στην τσέπη για να αγοράσουν είδη που θεωρητικά είναι υποχρεωμένη να τους παρέχει η υπηρεσία.

Ρωτώντας στρατιωτικούς προκύπτει πως σε τιμές στρατιωτικού πρατηρίου (τις χαμηλότερες πιθανές δηλαδή) κάθε χρόνο κατ’ ελάχιστον ένας στρατιωτικός θα πληρώσει 50 ευρώ για στολή παραλλαγής, 40-100 ευρώ για άρβυλα, επένδυση παραλλαγής, κοντομάνικη μπλούζα, κάλτσες, μπερέ και τζόκεϋ 60 ευρώ και για τζάκετ, το οποίο βέβαια μπορεί να αντέξει για περισσότερα χρόνια, 100 ευρώ.

Οι στρατιωτικοί με τους οποίους μίλησε το USAY.gr σημειώνουν πως υπάρχουν περιπτώσεις που η περίφημη χορηγία έχει να γίνει εδώ και πέντε χρόνια οπότε το κόστος το επωμίζονται οι ίδιοι, και μάλιστα σπάνια μία στολή, ή ένα ζευγάρι άρβυλα θα αντέξει περισσότερο από λίγους μήνες οπότε τα πιο πάνω ποσά πρέπει να πολλαπλασιαστούν επί 2 ή και επί 3 και 4.ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΟ USAY.GR

Η εκπομπή «Με αρετή και τόλμη», που μεταδίδεται κάθε Κυριακή στις 11:30 από τη συχνότητα της ΕΡΤ1, καλύπτει θέματα που αφορούν στη δράση των Ενόπλων Δυνάμεων.

Δείτε τις βολές αρμάτων LEO 1 A5 της 8ης ΕΑΝ στο ΠΒ Αρμάτων Λιτοχώρου.  ΠΗΓΗ :stratiotikos.gr

 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ  ΠΟΜΕΝΣ 

 

 

 

Τα μέλη της αντιπροσωπείας της Ομοσπονδίας μας  έγιναν δεκτά με θέρμη, από τον Διοικητή της 3ης Μηχανοκίνητης Ταξιαρχίας «Ρίμινι», Ταξίαρχο Θεόδωρο Χατζηγεωργίου, ο οποίος αφού τους καλωσόρισε στο χώρο, τους ενημέρωσε για τα γεγονότα τα οποία έλαβαν χώρα  στην περιοχή, όλο το προηγούμενο διάστημα,  όπου και δόθηκε μάχη από τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας για να διαφυλάξουν την ασφάλεια των συνόρων της Πατρίδας μας.

Τα μέλη της ΠΟΜΕΝΣ και της ΕΣΠΕΑΜ/Θ με τον Διοικητή της 3ης Μηχανοκίνητης Ταξιαρχίας «Ρίμινι», Ταξίαρχο Θεόδωρο Χατζηγεωργίου.

 

Στη συνέχεια τα μέλη της αντιπροσωπείας  συνοδευόμενα από τον Διοικητή της Ταξιαρχίας και τον Διοικητή του Φυλακίου, ξεναγήθηκαν στον περιβάλλοντα χώρο του Επιτηρητικού Φυλακίου "1"  (ΕΦ 1).

Ακολούθησε η απόδοση αναμνηστικής πλακέτας από το Διοικητή της Ταξιαρχίας, στον Πρόεδρο της Ομοσπονδίας ευχαριστώντας τον, για το ενδιαφέρον και τη συμπαράσταση που επέδειξαν η ΠΟΜΕΝΣ και η ΕΣΠΕΑΜ/Θ, στα στελέχη και τους στρατιώτες μας που υπηρετούν στην ακριτική αυτή περιοχή.

 O Πρόεδρος της Ομοσπονδίας κ. Δημήτριος Ρώτας, ευχαρίστησε τον κ. Χατζηγεωργίου, για την θερμή φιλοξενία και τον ενημέρωσε για την υλοποίηση της  απόφασης της ΠΟΜΕΝΣ και των πρωτοβάθμιων Ενώσεων της, να διαθέσουν μέρος των εισφορών των συναδέλφων μας :

  • Για την προμήθεια υλικών και τις εργασίες που πραγματοποιούνται για την Αμυντική θωράκιση των συνόρων της Πατρίδας μας.
  • Για την προμήθεια ηλεκτρικής συσκευής για τον περαιτέρω εξοπλισμό του Επιτηρητικού Φυλακίου "1" (ΕΦ 1).

συμβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο στην συλλογική προσπάθεια που καταβάλλεται, καλώντας παράλληλα, τους Φορείς και Επιχειρήσεις της Πατρίδας μας, τις Ομοσπονδίες, τους Συλλόγους και τις υπόλοιπες Ενώσεις των Στρατιωτικών, να συνταχθούν στην πρωτοβουλία αυτή της ΠΟΜΕΝΣ, προσφέροντας την  υποστήριξη τους, στους ήρωες  των συνόρων μας και στην αμυντική θωράκιση της χώρας .ΔΕΙΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΔΩ  

 

 

Ο Νίκος Σιαλμάς και οι συνάδελφοί του στα Mirage F1 και τα F-4E δεν δίστασαν ούτε στιγμή να εμπλακούν στις αρχές της δεκαετίας του '90 με τα τουρκικά F-16.Ο Νίκος Σιαλμάς και οι συνάδελφοί του στα Mirage F1 και τα F-4E δεν δίστασαν ούτε στιγμή να εμπλακούν στις αρχές της δεκαετίας του '90 με τα τουρκικά F-16.
 
Του Δημήτρη Θ. Στεργίου

Ο θάνατος του υποσμηναγού (Ι) Νίκου Σιαλμά το πρωί της 18ης Ιουνίου του 1992 συντάραξε ολόκληρο το πανελλήνιο και αποτέλεσε πρωτοσέλιδο αλλά και θέμα συζήτησης για αρκετό καιρό.
Κυρίως γιατί ο υποσμηναγός που ανήκε στην 342 Μοίρα Παντός Καιρού της 114 Πτέρυγας Μάχης, ήταν το πρώτο θύμα της καθημερινής τουρκικής προκλητικότητας και αμφισβήτησης των ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων στο Αιγαίο. Με την ευκαιρία αυτή κάνουμε μια μικρή αναφορά μνήμης και παραδειγματισμού για τους νεότερους, ενώ καλό θα ήταν οι πολιτικοί μας να αφήσουν τα πολιτικά τερτίπια και να αναλογιστούν το νόημα της θυσίας μιας ακόμη εμβληματικής προσωπικότητας, από αυτές που έχει προσφέρει στον τόπο η Πολεμική μας Αεροπορία στην προσπάθεια προάσπισης των οσίων και των ιερών...

Πριν από τον Νίκο Σιαλμά βέβαια είχαν χάσει τη ζωή τους και αρκετοί άλλοι συνάδελφοί του στο πλαίσιο του ακήρυχτου αυτού πολέμου. Σε εκπαιδευτικές εξόδους όμως και όχι ενώ κυνηγούσαν τουρκικά μαχητικά. Στα χρόνια της δεκαετίας του '90 και της πρώτης δεκαετίας του 21ου αιώνα ακολούθησαν και άλλοι. Έλληνες και Τούρκοι με τελευταίο τον Σμηναγό (Ι) Κώστα Ηλιάκη το Μάιο του 2006. Η λίστα μεγαλώνει λοιπόν με το πέρασμα του χρόνου, αλλά αυτό είναι ένα άλλο θέμα... Γυρνώντας τα χρόνια πίσω στο περιστατικό που στοίχισε τη ζωή του υποσμηναγού Σιαλμά, να σημειώσουμε ότι για αρκετά χρόνια μετά την παραλαβή και ένταξη σε υπηρεσία του F-16 σε Ελλάδα και Τουρκία, αλλά και του Mirage 2000EGM στις τάξεις της δικής μας Πολεμικής Αεροπορίας, τα Mirage F1CG των 342 και 334 ΜΠΚ (Μοίρες Παντός Καιρού) συνέχισαν να προσφέρουν πολύτιμες υπηρεσίες στον τομέα της αναχαίτισης.

Ο τελευταίος διοικητής της 342 Μοίρας που απέσυρε τον τύπο στο τέλος Ιουνίου του 2003 κος Ν. Ρέτσας σε συνέντευξη που μας είχε παραχωρήσει τότε είχε επισημάνει ότι είχαν αναπτυχθεί και εφαρμόστηκαν ειδικές - συγκεκριμένες τακτικές στις αναχαιτίσεις F-16 από Mirage F1CG. Oι οποίες απέδωσαν... Ο υποσμηναγός Νίκος Σιαλμάς απογειώθηκε το πρωί της 18ης Ιουνίου 1992 από την 114 ΠΜ στην Τανάγρα μαζί με ένα δεύτερο Mirage F1CG ως νο. 2 του σχηματισμού που πήρε πορεία προς το βόρειο Αιγαίο. Σε περιοχή κοντά στον Άγιο Ευστράτιο, το ζευγάρι των ελληνικών μαχητικών πήρε επαφή με τουρκικά μαχητικά (δύο F-16) και ακολούθησε εμπλοκή. Ο Σιαλμάς κατόρθωσε να «πάρει την ουρά» (να βρεθεί στην ώρα έξι) ενός από τα δύο τουρκικά αεροπλάνα, παρότι διέθετε, τυπικά, υποδεέστερο αεροσκάφος. Ο χειριστής του προσπαθώντας να αποφύγει τον εγκλωβισμό βύθισε μετά από μία σειρά ελιγμών από το επίπεδο των 6.000 ποδών περίπου. Προφανώς με στόχο να αναπτύξει ταχύτητα άμεσα και να κατορθώσει να διαφύγει.

Ο Σιαλμάς τον ακολούθησε στη βύθιση από την οποία όμως δεν κατάφερε να βγει ποτέ... Λέγεται ότι ο Τούρκος χειριστής κατάφερε να σωθεί μόνο χάρη στο τεχνολογικά ανώτερο (συμβολογία HUD) πιλοτήριο, τις επιδόσεις και την ευελιξία του F-16. Ανέπτυξε μεγάλη ταχύτητα κατά τη βύθιση και κατόρθωσε να απαγκιστρώσει ακουμπώντας στην κυριολεξία στην επιφάνεια της θάλασσας... Το ακροφύσιο του κινητήρα ήρθε σε επαφή με το νερό και το ρεύμα των καυσαερίων άνοιξε ένα τεράστιο λευκό αυλάκι! Εικάζεται ότι ο Σιαλμάς κατά την κάθοδο προς τη θάλασσα γύρισε να κοιτάξει πίσω του για χρονικό διάστημα ίσως και πιο μικρό του δευτερολέπτου. Για να βεβαιωθεί ότι δεν τον ακολουθούσε το δεύτερο τουρκικό F-16, ή για να εντοπίσει τη θέση του συναδέλφου του κατά πάγια τακτική. Το χρονικό αυτό διάστημα ίσως έκανε και τη διαφορά μεταξύ ζωής και θανάτου. Ή ίσως το γεγονός ότι είχε εστιάσει την προσοχή του στο τουρκικό μαχητικό...

Η κάσκα του Νίκου Σιαλμά!

Μόνο εικασίες μπορούμε να κάνουμε, αλλά και να υποθέσουμε βέβαια ότι και το ίδιο το αεροπλάνο δεν τον βοήθησε όσο τον Τούρκο χειριστή το F-16. Οπωσδήποτε, το ενδεχόμενο αποπροσανατολισμού δεν μπορεί να αποκλειστεί. Δεν είναι λίγες οι φορές που οι ιπτάμενοι των Μοιρών αναχαίτισης της Πολεμικής Αεροπορίας έχουν επισημάνει ότι κατά τη διάρκεια των ελιγμών στις εμπλοκές είναι πραγματικά δύσκολο υπό ορισμένες συνθήκες να ξεχωρίσει κανείς τη θάλασσα από τον ουρανό! Μετά από ένα ατύχημα στις 10 Φεβρουαρίου του 1988, στο οποίο έχασε τη ζωή του ανθυποσμηναγός Κοντογιώργος Κωνσταντίνος κατά τη διάρκεια άσκησης εναέριας μάχης στην περιοχή του πεδίου βολής Άνδρου, τοποθετήθηκε σε όλα τα ελληνικά Mirage F1CG το σύστημα ΣΠΥ (Σύστημα Προειδοποίησης Ύψους). Ήταν εφεύρεση τεχνικού της ΠΑ και προειδοποιούσε ηχητικά και οπτικά τον ιπτάμενο όταν κατέβαινε κάτω από ένα προκαθορισμένο επίπεδο. Στο ύψος που πετούσε ο υποσμηναγός Σιαλμάς, το ΣΠΥ ή ήταν απενεργοποιημένο ή απλά το αγνόησε για να συνεχίσει την εμπλοκή... Αυτά για την Ιστορία. Και κάτι τελευταίο αλλά οπωσδήποτε το πιο σημαντικό.

Ο θάνατος του υποσμηναγού (Ι) Νίκου Σιαλμά το πρωί της 18ης Ιουνίου του 1992 συντάραξε ολόκληρο το πανελλήνιο και αποτέλεσε πρωτοσέλιδο αλλά και θέμα συζήτησης για αρκετό καιρό.

Ο Νίκος Σιαλμάς και οι συνάδελφοί του στα Mirage F1 και τα F-4E δεν δίστασαν ούτε στιγμή να εμπλακούν στις αρχές της δεκαετίας του '90 με τα τουρκικά F-16. Αδιαφορώντας για τις ανώτερες επιδόσεις του συγκεκριμένου αεροσκάφους και προσπαθώντας κάθε μέρα να εντοπίσουν αδύνατα σημεία και τρόπους αντιμετώπισης της νέας απειλής. Σε όλους αυτούς τους ανθρώπους που τότε και τώρα δεν έκαναν και δεν κάνουν πίσω και στο Νίκο Σιαλμά που στάθηκε παλικαρίσια μέχρι την τελευταία στιγμή, αποδίδουμε αυτό το μικρό αφιέρωμα ως ελάχιστον φόρο τιμής, αναγνώρισης και ευγνωμοσύνης.

Ο Νικόλαος Σιαλμάς γεννήθηκε το έτος 1965 στο Θέρμο Αιτωλοκαρνανίας. Βρισκόταν σε αποστολή αναχαίτισης Τουρκικώναεροσκαφών που είχαν περάσει στον εθνικό εναέριο χώρο μας. Έπεσε υπερασπιζόμενος στην θαλάσσια περιοχή του νησιού Άϊ Στράτης στις 18 Ιουνίου του 1992. Στο νησί έχει ανεγερθεί μνημείο προς τιμήν του.

ΑΘΑΝΑΤΟΣ! ΕΝΩΣΗ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ ΗΠΕΙΡΟΥ 

 Πηγές: http://thesecretrealtruth.blogspot.com/   defenceline.gr

Thursday the 22nd. Site created by isnetwork.gr. Hostgator coupons